Site Yükleniyor...

KURU İĞNE TEDAVİSİ

Uzm. Dr. Mehmet Mustafa Ertürk

KURU İĞNE TEDAVİSİ HAKKINDA

Kuru iğne tedavisinde hastaya herhangi bir ilaç enjekte edilmez, sorunlu bölgeye sadece iğneleme işlemi yapılır. İlaç uygulaması içermediği için bu tedaviye ‘’kuru iğne’’ ismi verilmiştir.

Kuru iğne tedavisinde çok ince ve uygulanan dokuda hiçbir hasar oluşturmayan iğneler kullanılır. Bu yöntemde, uygulama sırasında hasta çoğu zaman iğnenin uygulandığını hissetmemektedir. Yan etki riski olmayan ve tedavi edici bir yöntemdir.

Kuru iğne tedavisinde; kaç seans uygulama yapılacağı hastanın tanısına, problemin bulunduğu vücut bölgesine, hastalığın ne kadar eski olduğuna ve yaşa göre belirlenir. Tek bir seans yeterli olabileceği gibi sıklıkla 3 ila 5 seans uygulanır. Bazı durumlarda tedavi 8-10 seansa uzayabilmektedir. Seanslar haftada 1 sıklıkla uygulanır.

Kuru iğne tedavisi, bel, bacak, boyun ağrılarında ve eklem hastalıklarında kullanılır. Bu hastalıklarda bazen tek başına, bazen de fizik tedavi ile birlikte, fizik tedaviye destek olarak uygulanır ve sıklıkla etkili, kalıcı sonuçlar elde edilir.

Kuru iğne tedavisinin etkili olabilmesi için bu konuda tecrübeli bir hekim tarafından uygulama tekniğine uygun şekilde yapılması çok önemlidir.

Dr. Mustafa Ertürk-B

Dr. Mehmet Mustafa Ertürk 2002 yılında Hacettepe Üniversitesi İngilizce Tıp Fakültesinden mezun oldu.
2007 yılında Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalı’nda ihtisasını tamamladı.

Dr.M.Mustafa Ertürk Proloterapi enjeksiyonlarını ilk olarak 2004 yılında uygulamaya başlamış ve bu alanda Türkiye’deki ilk uygulayıcılardan olmuştur. 12 yıl gibi bir süredir de Proloterapi enjeksiyonlarını uygulamaktadır.

Blog & Haberler

İnstagram Profili